Snart landskamp!

Det har blivit mycket sport på tv:n i helgen då man varit sjuk, tyvärr har man förlorat flera dagars bra träning, ingen styrka eller cykel i det fina vädret. Har fått nöja mig med cykel på tv, och vilka etapper det varit i Girot, det börjar nu heta till på allvar i toppen. Gustav Larsson har gjort en stabil insatts men har tyvärr inget med toppen att göra med de stora kanonerna i toppen. Min favorit Gilberto Simoni är fortfarande med och slåss om en ev. slutseger, ska bli riktigt intressant att se vad som händer i morgondagens bergstempo, en riktigt brutal stigning i 13 kilometer.



Bild: Min favoritåkare Gilberto Simoni, vinner han igen?

Formel 1 loppet gick inte som jag hoppats, Ferrari som stod etta och tvåa på gridden hade guldläge och hade vid torrt väglag defilerat i mål, men nu blev det inte så, regn och massor av incidenter och tillfälligheter fällde Ferrari den här helgen, vinnaren Hamilton kan nog tacka högre makter för denna vinst, har aldrig sett någon ha sån flyt som han hade idag, han lyckades köra in i muren i början av loppet då regnet var som värst och det ända som hände var att han fick en punktering och klarade hjulupphängningen, tankade upp och kom två placeringar sämre p g a att han var så nära depån när det inträffade. De andra toppförarna hade därför inte så mycket fördel av hans avåkning och då det senare under loppet torkade upp var det perfekt tajming för Hamilton att gå in i depån, hade han inte kört sönder bilen i början hade han gått in betydligt tidigare och bytt till det lättare varianten av regndäck, men nu var det bara att byta till slicks direkt medan de andra förarna fick gå in en extra gång för att byta till torrdäck.  


Nu får vi hoppas att Ferrari kommer tillbaka som vinnare tills nästa tävling, Massa ser riktigt giftig ut för tillfället.


Har även blivit biten av UFC, det är riktigt kul att se när det är storfajter, är ju kanske lite fel att tycka det är kul att se när folk pucklar på varandra, men det är i kontrollerade former och i flera fall kanske dessa personers räddning i livet, de har valt det frivilligt och jag tycker i alla fall att det är underhållande, själv gillar jag submission killarna. Det var UFC 84 som gick nu i helgen. Gala redan nästa helg, får man inte bara missa, kommentatorerna går inte heller av för hackor, bröderna Roberto är helt sanslöst bra som kommentatorer.


Bild: TV4 Sport´s kampsportskomentator Paolo Roberto.

Nu hoppas jag bara på en träningscomback redan imorgon, och förhoppningsvis blir det även ett par cykelrundor i veckan som kommer.


Sen kommer jag att gå på min första landskamp till helgen då Sverige möter Ukraina, helt sjukt att man aldrig har varit på en match när man älskar fotboll som jag gör, men nu är det dags.


Signerat Jimbo


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jäklar vad nära EM börjar komma nu... Jag röstar för en gemensam kväll nån match här framöver, här eller nån annnstans med du, jag, Jonsson, Brorsan och J o fler som vill, med lite folköl och fotbollsanalys!!! Hur låter det? Källström is back!
/Magen

2008-05-29 @ 22:06:33
URL: http://viten.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0