Supersöndag för rossoneri och Ferrari tifosis!

Vilken sportsöndag!

Massor med idrott, och bäst utav allt var att resultaten gick min väg. Mina favoriter kammade hem full pott, från dubbelseger i Turkiet för Ferrari till en storvinst för AC Milan med 3-0. Även friidrotten var spektakulär med nytt europarekord av Carolina Klüft med 7032 poäng. 100 meter herrar var inte heller dåligt,  9,85 sek i motvind av Tyson Gay och de andra två på pallen slutade också under 10 sek.

 

Men roligast denna helg var ju Serie A premiären med storvinst för Milan samtidigt som Inter tappade poäng direkt. Kul att Juve är tillbaka igen, i år känns det som en riktig liga igen.



Bild: Tvåmålsskytten Kaká

Det enda som förtar premiären i Italien är att TV4 inte fått till något bra studioprogram, jag hade visserligen inte väntat mig detta men man hade ju i alla fall hoppats. Vi får hoppas att de kan förbättra sig under året.

 

Tycker det är lite konstigt att de inte lyckas med sändningarna, de har ju haft bra fotbollsprogram förr om åren när de sände Premier League för en massa år sedan, sen borde de väl ha sett vilken standard de andra kanalerna haft på sina sändningar, både Canal+ och tv3 har haft riktigt bra program de senaste åren, även kanal 5 har ryckt upp sig och gjorde häromåret ett ruskigt bra fotbollsprogram på söndagskvällar.

 

Nog om de lite taffliga sändningarna, de kan ju bara bli bättre.

 

Ser redan fram emot nästa helg då mitt Villa möter Chelsea, en riktigt svår nöt att knäcka, Milan får bekänna färg redan i andra omgången då man möter Fiorentina hemma på San Siro.

 

Forza Serie A

 

Signerat Jimbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0