Revulotion eller inte?

Kommer Milans uttåg i UEFA cupen innebära ett nytt Milan till nästa säsong?
Jag hoppas i alla fall det, förmodligen kommer vi få se någon annan än Ancelotti på Milanbänken,han är värd alla hyllningar men nu är det läge att byta tränare. Vilka spelare kommer lämna Milan till sommaren, vi har alla våra favoriter i Milan men trots det så måste vi inse att vi kanske måste byta ut ett flertal av våra älskade Milanspelare, jag tänker då främst på Seedorf, Jankulovski, Ambrosini, Pirlo och Shevchenko.

Nu kommer Milan ta farväl av flera spelare än dessa bland dessa hittar vi Milan legenden och för alltid störst i Milan Mr Paolo Maldini.

Några som lämmnar som vi kanske inte saknar lika mycket är Senderos, Dida, Kaladze och inte minst Emerson.

Av de lite äldre spelarna hoppas jag att Gattuso och Inzaghi stannar. Förutom dessa två hoppas och tror jag att man kommer bygga sitt nya lag kring Pato och Kaka.

Milanspelare jag hoppas finns kvar till nästa säsong är:
Abbiati
 Bonnera, Nesta (om han blir hel igen), Favalli (enbart som allround backupp), Thiago Silva (ny), Antonini
Gattuso, Kaka och Gourcuff om han kommer tillbaka från lånet i Bordeux.
Pato, Boriello (om han blir hel igen) och super Pippo Inzaghi

Är lite delad i mina tankar om vissa spelare, Pirlo och Ambrosini vill man hälst inte tappa till andra lag, men det är nog det som krävs för en riktig nysattsning.

Viktigast är att Milan lyckas förnya och föryngra laget speciellt i backlinjen och i viss mån även mittfältet, förhoppningsvis kan man hitta någon i det egna ledet som Strasser född 90.

Ett nytt Grande Milan, forza Milan!

Signerat Jimbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0