Kommentar om Armstrogs comback!

Måste väll bara kommentera Armstrongs chockbesked att han gör comeback på cykeln nästa år och satsar på Touren också. Vad ska man säga, jag är lite kluven om vad jag tycker om hans comeback, för hans egen del innebär det en andra chans att åka fast för doping, för allvarligt talat ser jag det som helt osannolikt att han ska ha en chans i ett stort etapplopp där hans konkurrenter tränat och tävlat på hög nivå i alla de tre åren han varit borta från sporten.

Visserligen har han med all säkerhet tränat en del, men inte i närheten av vad han gjorde under sin vinstkarriär. Man ska också veta att dopingkontrollerna har bara blivit bättre med tiden, visst kan man fortfarande smita undan som dopad, men risken att man blir tagen är större idag än för tre år sedan.

Jag var ganska glad när han slutade, dels för att jag är av den övertygelsen att han fuskat sig till segrarna, enligt min mening kan man inte gå från en cancerbehandling men cellgifter och strålning till att året efter vinna världens hårdaste cykeltävling. Han var väl inte värdens charmigaste och smidigaste i sina uttalande jämnt. Sen var han ju min favo cyklist Jan Ullrich störste rival under många år.

Men hur som helst är han en megaprofil som cykelsporten saknat de senaste åren, en kille som alla känner till även om man inte är cykelnörd. Så jag välkomnar trots allt tillbaka Armstrong i klungan men hoppas att han blir slagen i touren men att han håller sig i toppen.

Vart han ska köra är ännu oklart, men det ryktas om Astana, vilket inte är så poppis hos deras nuvarande stjärna Contador. Anländer Armstrong till Astana kan vi vänta oss en flytt av Contador, och då sägs det att de kan bli Tinkoff som först la bud på Armstrong men som tackat nej, enligt vissa uppgifter har de lagt ett månsterbud på Contador.

Nästa års cykelsäsong kan bli den intressantaste på många år, själv ska jag satsa på Vätternrundan med en kompis, målet är under tolv timmar då jag aldrig åkt så långt förut, men vem vet man kanske får blodad tand och kan öka målsättningarna för åren som kommer.

Forza Milan, och den kommande cykelsäsongen.

Signerat Jimbo

Kommentarer
Postat av: Magnus

Måste hålla med dig!



För det första så har jag svårt att se att han tagit sig till seger efter sin sjukdom på hederligt sätt, precis som du säger... Och för det andra, så kan man ju undra vad han egentligen vill bevisa?



Jag saknar Pantani, även om han också var fulldopad..



/M

2008-09-22 @ 11:00:29
URL: http://viten.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0