Sorg hos milanista!

Fotbollsfesten är slut!


Tyvärr måste vi inse att Pirlo som i sina bästa stunder är en gudabenådad fotbollsspelare gör allt för många misstag, det är inte första gången Pirlo slänger iväg en lös boll mitt på planen som motståndarna kan sno åt sig utan problem. Den ibland loja Pirlo var tillsammans med Kalac dem som avgjorde Milans Champions League öde. Det ska visserligen sägas att Kalac var bra förutom när han stod och sov på Fabregas långskott.


Jag ska inte försvara Milan för man spelade inte speciellt bra i de två åttondelarna mot Arsenal, men det känns ändå bittert eftersom man vet att Milan brukar bli allt bättre ju längre turneringen går. Förra årets semi mot Man United var bland de bästa jag sett ett lag prestera.


Men nu är det slut för den gamla generationen, nästa år kommer vi inte få se Maldini och jag tror att flera kommer lägga skorna på hyllan inför nästa säsong.


Bild: Maldini

Trots att mitt kära Milan är utslaget måste jag naturligtvis fortsätta följa Champions League, jag hoppas lite extra på Fenerbache och Roma när nu turneringen går vidare mot kvartsfinalerna.


Nu får vi milanistas vänta på sommarens transferfönster, vilka spelare kommer till Milan. Jag har stora förhoppningar på att Milan kommer att förstärka laget rejält inför nästa säsong.


Champions League lever vidare trots allt!


Vi kommer tillbaka nästa säsong Arrivederci!


Signerat Jimbo


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej, vafan, inte Paulo. Vem ska man nu kolla på då?

2008-03-06 @ 18:28:37
URL: http://jennysblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0