TDF är äntligen här!

En dag kvar till årets Tour de France, ovisst om vem som kommer att ta de olika tröjorna i år, hade Astana varit med hade jag lagt mina kort på Contador, men nu får ju inte Astana vara med i årets upplaga.


Candel Evans är storfavorit i årets upplaga, han slutade tvåa förra året och har åkt riktigt bra så här långt den här säsongen. Det finns en del utmanare t.ex. Alejandro Valverde, Denis Menchov och bröderna Schleck för att nämna några.


Min favorit och den jag hoppas tar hem det (om inte Lövqvist vinner förståss) är Damieno Cunego, italienaren har satsat stenhårt på Touren i år och helt skippat hemmatävlingen Giro de Italia.



Bild:Cunego, kan han utmana Evans om slutsegern?

Gröna tröjan tror och hoppas jag att norrbaggen Hushovd fixar.


Ska bli grymt roligt att följa tävlingen som startar imorgon "Äntligen".


Forza Lövqvist och Bäckstedt, håller även extra tummar för de andra nordborna i tävlingen.


Signerat Jimbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0