Vem ska täta bakåt i Milan?

Vad händer Milan, måste det inhandlas en klassforward till och grym skärpning i backlinjen, 0-5 mot Chelsea, finns bara ett ord för det och det är pinsamt.


Nu tror jag visserligen att det kommer ske en del med formen de närmaste veckorna det är ju ändå en månad kvar, Premier League däremot startar redan om 10 dagar.


Abbiati verkar spela in sig i startelvan, alla väntar på att Didas kontrakt ska gå ut så Milan kan satsa på en ny stormålvakt.


Bild: Abbiati, blir det han som vaktar Milans mål den här säsongen?

Av Milans tre målvakter anser jag dock att Dida har störst kapacitet, men tyvärr var det ett tag sen han visade vad han kan. Abbiat har alltid varit en av mina favoriter även om många milanista verkar hata honom, han har alltid gjort bra ifrån sig i Milan och var en av de största orsakerna att vi vann scudetton 99/99. Att han gick till Juve på lån stör mig inte alls, han fick ju nöta bänk och Milan var faktiskt skyldiga Juve en värdig målvakt då man skadat Buffon i slutet på försäsongen.

Arrivederci tutti, Forza Milan


Signerat Jimbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0