Ferrari konstruktörsmästare 2007!

Ferrari är nu klara mästare efter att McLaren inte valt att överklaga domen mot dem. McLaren blev av med alla sina konstruktörspoäng i VM i år p.g.a. spionaffären mot Ferrari. Själv tycker jag att de kommer lindrigt undan, alla som



är insatta i F1 vet ju att det är förarmästerskapet som är nummer 1, visst är konstruktörs VM också viktigt men långt ifrån förar- VM.


Det är en skam att Alonso och Hamilton får behålla alla sina poäng nu när det konstaterades att McLaren hade använt informationen från Ferrari. Jag tycker inte man skulle nollat dem, men poängavdrag tycker jag absolut att de skulle ha, nu verkar de ju som det är ok att fuska sig till ett förar-VM bara man betalar lite böter och struntar i konstruktörs VM.


Hade detta gällt Ferrari under Schumi eran så hade garanterat man nollat förarna. Men nu är det McLaren och då verkar man inte våga straffa dem fult ut, de talades ju innan om att stänga av McLaren i två år. Det hade visserligen varit ett allt för hårt straff men domen som kom är ju ett skämt mot oss F1 fans.


Efter det framkommit att Alonso var inblandad i skandalen tror jag inte han kommer att köra för McLaren nästa år, detta plus osämjan med stallkompisen Hamilton gör det troligt att han lämnar McLaren vid årets slut, ihärdiga rykten placerar honom i Renault.


Eftersom Kimi är allt för långt ifrån för att ha en rimlig chans att ta hem titeln i år får vi hoppas att Hamilton tar den, men jag hoppas givetvis fortfarande på ett under så att Kimi kan avgöra i det sista racet.


Forza Ferrari


Signerat Jimbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0