Journalisternas försök att skapa nya skandaler i Touren!

Jag är väl medveten att det finns många fuskare innom min älskade cykelsport, men jag har börjat tröttna på alla anklagelser om att alla fuskar. Det verkar som om dom väntar tills det stora loppen som Tour de France innan det går ut med sina anklagelser som de ligger inne med, allt för att skapa en skandal.

Jag tror att de flesta idrotter där man kan vinna nått på doping så förekommer det, att cykel skulle vara den som är värst drabbad är ganska så osanolikt, där man kan tjäna stora pengar kommer fuskare alltid att förekomma, då spelar det ingen roll om det handlar om cykel, fotboll eller friidrott.

Nu får man hoppas att cykelsporten lyckas få bort den mesta av dopingen med det stora jobb som de lägger ner. Cykelsporten ligger ganska långt fram vad det gäller antidopningsarbetet, så vi får hoppas att dom andra idrotterna tar efter deras arbete och att cykelsporten får lite berömm för sitt antidopningsprogram, när en cyklist åker fast för dopning är det ju inte enbart något negativt, det tyder ju också på att dom har kommit ifatt fuskarna.

Ha ett fortsatt underbart Tour de France/ Signerat Jimbo


Kommentarer
Postat av: jenny

Du och din cykel... Du ser för övrigt helt galen ut på bilden =) /Schwester

2007-07-21 @ 14:08:27
URL: http://jennysblogg.blogg.se
Postat av: Vitos

Grejen är ju att de allihop fuskar....

2007-08-03 @ 11:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0