Premier League, en växande fälla för Englands landslag?

Kommer Premier League´s växande förstöra möjligheterna för ett bra engelskt landslag? De utländska stjärnorna i Premier League blir allt fler, och på sikt tror jag det kommer att skada landslagsfotbollen i england. Just nu finns det ett par stjärnor i topplagen som är engelsmän, men de flesta kommer utifrån. Man har Gerarrd i Liverpool, Lampard och Terry i Chelsea och Rooney i Manchester United. Men man saknar en toppmålvakt, nästa alla topplag har utländska förstamålvakter, Chelsea, Liverpool, Manchester U, Arsenal och Mancheste City med flera har utländska förstamålvakter. Även på andra positioner börjar de bli dåligt med engelsmän, anfallarna i de stora lagen är till stor del från andra länder med undantag för Rooney.

 

I dagsläget har England ett ganska slagkraftigt lag om man spelar sina kort rätt, men om utvecklingen fortsätter så här kommer de få svårt att hävda sig internationellt om tio år eller så.

 

Vad saknar Englamd idag för att kunna utmana de andra landslagen som Italien, Brasilien, Argentina, Frankrike och Holland?

 

Man behöver en betydligt säkrare målvakt, här har england sviktat de senaste tio åren. Dessutom behöver man en regissör på mittfältet, en trequartista som kan styra mittfältet och leverera bollarna till anfallarna. Idag har man Lampard och Gerarrd på mitten, båda är visserligen bra fotbollsspelare, men ingen av dem är den där regissören som exempelvis Pirlo, Seedorf, Totti, Del Piero, Kaká och Ronaldinho kan vara.

 

Här är min optimala Engelska startelva om alla skulle vara hela. I mål skulle jag välja den unge Scott Carson från Aston Villa, en backlinje bestående av Ashley Cole och John Terry (Chelsea), Rio Ferdinand och Gary Neville (Manchester U). På mittfältet skulle jag spela med David Beckham (LA Galaxy), Frank Lampard (Chelsea), Theo Walcott (Arsenal) och Michael Carrick (Manchester U). Given Lagkapten i detta landslag är Beckham, och som regissör på mittfältet skulle jag låta den unge lovande Walcott få chansen.

 

Eftersom jag inte själv är aktuell som tränare skulle jag vilja se Svennis vid rodret igen, eller om man verkligen vill ha resultat, den italienska demoncoachen Fabio Capello.

 

Jag har som ni ser petat Gerarrd på mittfältet, han och Lampard är för lika i sitt spelsätt, därför väljer jag Walcott framför Gerarrd.

 

Signerat Jimbo

 Ps. Jag tror England kommer att missa EM-slutspelet om man har kvar Steve McLaren som tränare för laget.

Kommentarer
Postat av: Keno

Saknar en toppmålvakt??? Paul Robinson är nr 1.....sen lirar han ju i ett av världens bästa lag också...tycker keno! =)

2007-08-23 @ 14:45:24
Postat av: Jimmy

Nr1, nja, möjligtvis i Tottenham men sen är det stopp, gjorde megatavla nu mot Tyskland senast. Lite märkligt är det att England inte kan få fram en riktigt bra målvakt, och då menar jag i klass med Buffon, Cech och Van Der Saar för att nämna några.

2007-08-23 @ 19:05:54
Postat av: Keno

Jag tycker dem ska ringa Hedman =)

2007-08-23 @ 23:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0