Juve is back!

Juventus är tillbaka i Italiens finrum. Trots att jag är en hängiven Milan supporter är jag superglad att Juve är tillbaks i Serie A, jag menar vem har inte saknat stormatcherna mellan Milan och Juve, sen blir det ju ett antal fler stormatcher i ligan.

 

Hur kommer då Juve att klara av årets Serie A, kommer återtåget att bli en snabb succé eller får juvefansen vänta ett år till?

 

Juve har ett bra lag inför starten, men om det räcker för att utmana om scudetton är jag lite tveksam till. Mitt tips är att man kommer att slåss om en Champions League plats med Palermo och Roma.

 

Fixstjärnan heter fortfarande Alessandro Del Piero Laget ser stabilt ut men saknar kanske den där backjätten som man hade innan man blev nerflyttade. Men transferfönstret har inte stängt ännu, och man är fortfarande ute efter en storback, ryktena säger Palermos Andrea Barzagli, men även en återkomst för Cannavaro har nämnts under silly season. Nu tror jag inte Cannavaro kommer till Juve, men en förstärkning kan vi nog räkna med att de gör.

 

Men visst kommer förlusterna av Zlatan, Viera, Zambrotta och Cannavora för att nämna några kännas av även om man klarade av Serie B utan problem. Nu på söndag väntar Serie A och betydligt hårdare motstånd, dessutom kommer domarna att vara väldigt försiktiga med att ge Juve fördelar i domsluten, så förvänta er inte allt för många straffar för den gamle damen.

 

Juve kommer helt säkert vara ett topplag med de spelarna man har, och nästa år kommer man säkerligen vara med och slåss om guldet och Champions League titeln.

 

Förr hette storspelarna i Juve: Baggio, Vialli, Zidane, Platini, Schillaci, Inzaghi och Del Piero, och många fler därtill.

Alessandro Del Piero
Bild: Ikonen Alessandra Del Piero. (hämtad från encarta.com)

Idag heter de Buffon, Nedved, Iaquinta, Trezeguet och den levande Juve ikonen Del Piero

 

Signerat Jimbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0