F1 bråket

Man börjar trötna på allt tjafs inom formel 1. Spionerihärvan har fått ett slut, (i alla fall tillfälligt), Ferrari har överklagat dommen. McLaren blev helt friad och slapp straff i form av poänavdrag eller böter. Jag blev lite förvånad i och med att det framkommit att en chefsdesigner tagit del av information om ferraris F1 bilar.

Nu har tydligen Mclaren blivit arga på Ferrari eftersom de har överklagat dommen, antagligen är dom lite rädda att åka på ett straff, det talades ju om att utesluta McLaren helt från årets F1 säsong. Så nu har McLaren anklagat Ferrari för att ha använt en bil som inte håller för reglementet under årets första F1 lopp, detta verkar ju synnerligt märkligt att man tar upp nu och inte i samband med tävlingen i fråga. Man undrar hur det fick den informationen och i så fall varför dyker det upp i samband med spioneriskandalen. Man kan ju bara spekulera.

Nu hoppas vi på att dom kan lägga ner stridsyxan och låte FIA ta hand om den överklagan och fortsätta att köra tävlingar, man orkar inte för mycket smuttskastning.

F1 bilarna ska kollas efter varje tävling, är dom otillåtna så blir man diskad, men låt dem som har det jobbet avgöra det. Stallen ska koncentrera sig på sitt.

Det ska sägas att jag håller på Ferrari, men har försökt vara objektiv i min bedömmning. Jag vill inte att man utesluter McLaren ur årets serie det vore inte kul att vinna på ett sånt sett, jag tror ju inte att Mclaren fans tycker det är kul om det skulle visa sig att det vann  p g a att man kommit över dokument från sin konkurent.

Nu hopps vi på en avslutning av F1 utan tjafs där det avgörs på banan.

Forza Ferrari

Signerat Jimbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0