Det finns bara en sak att säga "Zlatan is Numero Uno"

Ni som mot all förmodan missade förra söndagens stormatch mellan Roma och Inter så missade ni något. Första derby de Italia bjöd på något alldeles extra, Zlatan var kung på Stadio Olympico i Rom. Första målet förklarar varför man bara måste älska Zlatan, Doni har gått ut för att möta bollennär Zlatan kommer mot bollen, kameramannen zomar in Zlatan som när han ser att målvakten är lång ute får ett så jäkla skönt smile, sedan lobbar han över målvakten och det ser hur enkelt som helst ut.

Zlatan fortsätter storspela i matchen och gör även 2 - 0 för sitt Inter. Han överglänste alla och kan han hålla den här formen kan han mycket väl bli årets kanoniare i Italien.

De personer som mot allt förmodan inte förstår Zlatans storhet kan förmodligen ingenting om fotboll, är man någotsånär kunnig måste man bara älska honom, detta trots att han spelar i Inter som är den stora rivalen till mitt lag i hjärtat Milan, men det spelar ingen roll. Jag har lyssnat på flera arbetsplatser jag varit då jag är runt lite i min hemkommun o jobbar, och jag har vid ett flertal tillfällen folk som tycker han är överskattat och inte vil se Zlatan som kapten i landslaget. Jag säger som en gamal kollega till mig, de som inte förstår sig på Zlatan är bara patetiska jävlar och patrask. Nere i Italien är han hyllad som en gud, och Mourinho har höjt honom till skyarna och gjort honom ovärdelig, men ne då inte i Sverige här är det flera som tycket han presterar allt för dåligt i landslaget.

Så jävla dåligt kan han ju inte ha presterat, han gjort ett antal riktiga konstmål i landslaget och hitintills har han gjort 20 mål på 56 matcher, jämför det med Henkes 37 mål på 101 matcher och då är Henke hyllad till skyarna av svenska folket.

Lagerbäck som enligt mig håller tillbaka Zlatan måste bort, och in med en förbundskapten som gör Zlatan den store ledaren och visar sitt fulla stöd till honom, han ska bli det Maradona var för sitt Argentina under 80-talet.

Han är helt enkelt underbar i alla lägen, hur sköna svar som helst när de intervjuar honom och en gud på planen, ett självförtoende som ingen svensk fotbollsspelare haft som hållit den här höga klassen.

Får inte Zlatan guldbollen i den svenska fotbollsgalan kan alla som varit med och röstat byta jobb, för då är de så pass okunniga att man vill kräkas.

Jag tror att han kan bli guldboll vinnare i världen också dock inte i år då den förmodligen går till C. Ronaldo, men fortsätter han som han börjat den här säsongen är den hans nästa år.

Jag säger som Marcus Birro, man måste bara älska den mannen fick jag tag i honom skulle jag aldrig släppa taget och det kommer nog inte Inter göra heller.

Forza Zlatan, men låt Milan vinna i år

Signerat Jimbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0