Beckham i förhandlig med Milan!

Tro inte allt ni läser i Aftonbladet eller någon annan svensk kvällstidning, den föregående veckan kunnde man läsa att Davis Beckham var klar för Milan på lån från och med 1 januari, riktigt så är det inte ännu. Milan och LA Galaxy håller fortfarande på att förhandla om detta, men visst ser det ganska ljust ut för ett ev lån på Mr Beckham.

Vad tycker man då om det, jag har hört flera som utalat sig negativt om utlåningen, han skulle vara för gammal etc, allvarligt när blev man för gammal när man är 33 år. Visst han är väl inget framtidshopp men han kan nog tillföra mycket ändå.

Själv är jag minst sagt lyrisk över nyheten, att få Beckham till Milan är för mig enbart possitivt. Flera röster talar om att han aldrig tillhört de bästa, men det tycker jag är rent skitsnack, jag hade lätt gett Beckham guldbollen, han kanske inte är den brilianta teknikert som Ronaldinho eller vindsnabb som Kaká, men det han gör är han i särklass bäst på. Det finns ingen som kan mäta sig med hans fenomenala inlägg, hörnor och frisparkar, han är dessutaom en kämpe och riktig lagspelare med bra teknik, alla behöver ju inte vara Maradona eller Ronaldinho.

Läste ett inlägg där de skrev att han inte passa in i Milans spelsystem då de inte spelar med kantspelare på mittfältet, men allvarligt har de inte sett Seedorf när han far fram på sin kant, visst har Milan ett centrerat mittfält men de stänger ju inte dörren för att kunna löpa ut på kanterna.

Jag tror och hoppas att Beckhams närvaro och proffsiga attityd kommer att lyfta Milan och utmana om Lo Scudetton den här säsongen.

En annan sak, hur mycket tröjor tror ni Milan kommer att sälja i januari om affären blir av?

Ps. har liksom Berlusconi alltid gillat Beckham trots att han aldrig spelat i något lag jag håller på.

Forza Milan och all lycka till David Beckham förhoppningsvis i Milan!
Signerat Jimbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0