Hockeyns konstigaste övergång 2007!

Årets och förmodligen svensk hockeys märkligaste nyförvärv all time står Leksand för. Den gamla anrika klubben som numera håller till i Allsvenskan i seriesystemet har värvat en av NHL´s mest meriterade och erkända målvakter genom tiderna, när jag läste det var jag tvungen at kolla min kalender för att försäkra mig om at det inte var 1 April, nej det var sant Ed Belfour hade skrivit på för dala kubben Leksand.


 

Visst börjar Belfour närma sig slutet av karriären med sina 42 år, men han var ordinarie i sin klubb Florida Panthers förra säsongen och spelade hela 58 matcher.

 

Jag vet inte vad man kan jämföra det med, kanske som om Paolo Maldini eller Alan Shearer skulle skriva på för Norrköping.

 

Kul för Leksand att få en sån stor profil till laget, det kommer innebära fler sponsorer och en större publik till matcherna.

 



Bild: Ed Belfour i Toronto Mapel Leafs

Ps. Inte långt kvar till Elitseriestarten.

 

Signerat Jimbo


Kommentarer
Postat av: Efraim Barkbit

Silly Season.....att dom inte fattar när det är dags att lägga av!!!!!

2007-09-01 @ 21:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0