Glädje och sorg på samma gång!

Nu är det slut, Paolo Maldini har laggt skorna på hyllan, så länge jag följt Milan sen slutet av 80-talet har Maldini varit mer eller mindre ordinarie i backlinjen i mitt älskade Milan. Maldini är det i särklass bästa backen jag sätt tillsammans med Franco Baresi ska tillläggas, men Maldini är på nått sätt det fotboll ska handla om, kärlek till klubben, fair play och kämparhjärta tillsammans med gudomlig teknik och taktik, finns inte många som gör brytningar som Maldini.

Men nu är tyvärr den gudomliga sagan Maldini slut för denna gång, han kommer bli en av de få backar man kommer att prata om i framtiden i samma anda som man pratar om Pelé, Maradona och Platini idag.

Han kommer förevigt vara i mitt hjärta, frågan nu kommer det komma spelare som har ett sådant hjärta för klubben jag hoppas och tror att det kommer att göra det, för det är hjärtat som gör att klubben har den känsla och mystik som den har.

Men nu tackar vi Maldini för åren 1986-2009 och önskar honom lycka till med livet, alla med Milanhjärtan önskar att han kommer tillbaka på något sätt och arbetar för klubben Maldini är nämligen Milan.

Tröjan med nummer 3 kommer ta ett tag innan vi får se igen, men vi hoppas Maldinis söner någon gång i framtiden kommer spela med pappas nummer om inte så är den för evigt pensionerad i klubben Milan.

Men vi har givetvis fått anledning att fira i och med segern mot Fiorentina i helgen, Milan är direktkvalificerade till Champions League, äntligen är ordningen återställd.

Forza Milan
Maldini forever

signerat Jimbo

Kommentarer
Postat av: Jenny

Maldini är kung!

2009-06-03 @ 00:22:34
URL: http://jennysblogg.blogg.se/
Postat av: Magnus

Nu måste dom väl sparka Lagerbäck....? Gubbfan står och flinar efter förlusten.. Så dåligt att man nästan gråter ju...

2009-06-06 @ 23:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0